Voedingsconsult

Voedingsconsult

Een evenwichtige en gevarieerde voeding is de basis voor een goede gezondheid. In veel situaties lukt het echter niet alle vitamines, mineralen en andere voedingsstoffen in optimale hoeveelheden in te nemen. Bij een drukke baan, stress, weinig slaap, te weinig lichaamsbeweging of juist veel sporten en vooral bij persoonlijke ongemakken in bijvoorbeeld de darmfunctie, een verminderde weerstand of een periode zoals de overgang is het belangrijk goed inzicht te hebben in uw voedingspatroon.

U wordt gevraagd om maximaal 9 dagen lang uw voedingsdagboek bij te gaan houden. Op basis van uw dagboek wordt een uitgebreide analyse gemaakt van de voedingswaarde van uw dagelijkse voedingsgewoonten van sport, lifestyle, voeding en supplementen. U ontvangt een persoonlijk advies dat rekening houdt met de juiste hoeveelheden voedingsstoffen en bovendien de juiste verhoudingen.

U ziet in figuur 1 een voorbeeld van de samenvatting van een analyse van een voedingsdagboek die gedurende 7 dagen door een klant is bijgehouden. Op basis van deze analyse worden persoonlijke voedingsadviezen gegeven.

Er zijn drie verschillende voedingsadviezen, namelijk het 7-daagse healthyfoodplan, het detoxplan en personal food plan;

1. Het 7-daagse healthyfoodplan is precies afgestemd op de behoefte van uw lichaam. Er wordt precies berekend hoeveel u van welke voedingsstoffen nodig heeft en dit wordt omgezet in een persoonlijk voedingsschema. Binnen dit voedingsschema wordt gebruik gemaakt van ruim 60 gezonde en lekkere recepten die precies zijn afgestemd op uw behoefte. Zie figuur 2 & figuur 3.

2. Het detoxplan is een speciaal voedingsadvies dat gebruikt wordt om het lichaam op een natuurlijke en veilige manier te laten ontgiften. Met het detox protocol kunt u ontgiften door een specifieke combinatie van voeding en sporten te gebruiken. Hiermee kunt u bepaalde barrières in het lichaam opheffen, waardoor afslanken of meer spiermassa opbouwen wordt versneld. Het protocol bevat de volgende elementen voor meerdere dagen:

  • Trainingsprincipes
  • Ontbijt richtlijnen
  • Tussendoor richtlijnen (9 momenten van voeding)
  • lunch richtlijnen
  • diner richtlijnen

Uw orthomoleculair therapeut zal u adviseren wanneer het nuttig is dit programma te gaan volgen.

3. Het personal food plan is een persoonlijk op maat gemaakt voedingsplan. Uw therapeut bepaalt wat de voedingswaarde van uw voeding dient te zijn en stelt samen met u een optimaal voedingspatroon samen. Het grote voordeel is dat u zelf kan beslissen welke voedingsmiddelen u in dit plan gaat opnemen, waardoor u dit patroon veel makkelijker kunt volhouden.
Figuur 1

Figuur 2

7-daagse healthyfoodplan
U krijgt een volledig uitgewerkt programma -7 pagina’s- . Hierin wordt precies aangegeven wat en wanneer u die dag zou moeten eten. Het programma gebruikt u in principe gedurende een langere periode. Om gezond en verantwoord te kunnen variëren zijn de lunches en diners aan te passen aan de hand van de persoonlijke recepten. Ook is er een duidelijke variatielijst beschikbaar.

FIGUUR 3

Back to Top